پوشک بچه مرسی این روزها در عمده فروشی ها با قیمت مناسب عرضه می شود به علاوه تبلیغات آن بسیار جذاب و دوست داشتنی است.
قیمت پوشک بچه مرسی چند وقتی است که به خوبی ثابت مانده است و افزایشی را تجربه نکرده است. از سوی دیگر پخش عمده این محصول نیز به بهتر شدن اوضاع کمک کرده است. این در حالیست که برندهای معروف خارجی مدام در حال گران شدن هستند.
در قیمت نهایی یک پوشک بچه فاکتورهای زیادی دخیل هستند به همین دلیل در نظر گرفتن تنها یک عامل برای آن ممکن است ما را به اشتباه و گمراهی بیندازد. مرسی نامی آشنا برای بچه های ایرانی است اما این آشنا بودن و معروف بودن به چه قیمتی به دست آمده است؟
بله به کمک آگهی تلویزیونی زیاد که خب طبیعتا هزینه ی زیادی را می طلبد. این هزینه، قیمت عمده مرسی را برای مصرف کننده نهایی بالا می برد. البته باید در نظر گرفت که هر چه تبلیغات بیشتر باشد خب خریدها هم شاهد رشد خواهد بود و در نهایت تولید عمده تر و ارزان تر خواهد شد.
سوالی که بعضی ها در این جا مطرح می کنند این است که آیا این هزینه سنگین برای تبلیغ پوشک بچه ضروری است؟ پاسخ هرچه باشد به قطعیت بله و خیر نیست. مثلا شاید برای یک مارک ایرانی مثل مرسی کاملا لازم و ضروری باشد ولی یک برند خارجی پوشک نتواند حرف زیادی در این باره بزند.
همانطور که گفته شد ترکیبی از عوامل بیرونی و داخلی قیمت عمده یک پوشک را تعیین می کنند. به کارگیری شیوه های نوین و ماشین آلات صنعتی جدید می تواند در افزایش کیفیت و کاهش قیمت ها موثر باشد و تولید کنندگان داخلی پوشک بچه باید بهای زیادی برای آن قائل باشند.
منبع: سیسمونی ایرانی